SÅDAN UNDGÅR DU AT BLIVE TYK AF DIN STRESSENDE HVERDAG

 

Stress feder - sådan undgår du at blive tykVi kender det alle. I perioder hvor to do listen er lidt for lang, timerne i døgnet lidt for korte, og pulsen lidt for høj. Der skrider træningen, den sunde kost og de gode rutiner. Og bliver i stedet erstattet af lange arbejdsdage, hurtigt mad og for det meste en siddende stilling hvor vi knap får os rørt igennem dagen.

 

OG DET FØLES DÅRLIGT

 

I hvertfald når vi kigger os i spejlet og ser den væskeophobede, halv slatne og dovne krop, som ikke længere er stram med en snert af muskler, men som nu er dækket af en lille topmave og et fint lag overskydende fedt over dele af kroppen.

 

POKKERS TÆNKER MAN

 

Her har man gået og været flittig i sine sunde rutiner. Har købt sunde kogebøger, fuldt kosttråd, tilmeldt sig træningscentret og tilmed set resultater. For så igen at ryge tilbage til startlinjen når en pressende periode på arbejdet indtræffer.

 

MEN NU SKAL DET VÆRE SLUT

 

Fordi alle undersøgelser peger på at en yoyo vægt hvor vi hele tiden går mellem at tabe os, og så tage lidt på igen, er den sikre vej til at blive tyk på sigt. Undersøgelser viser nemlig at vi for hver gang vi tager en yoyo tur,  sniger der sig lidt ekstra kilo på end før, så vores udgangspunkt hele tiden bliver rykket.

 

OG DET ER EN DÅRLIG NYHED FOR OS MED EN TRAVL HVERDAG
OG FOR OS SOM SAMTIDIG ØNSKER AT HAVE EN KROP VI ER GLADE FOR

 

Men der er hjælp at hente lige her.

Vi i No Stress Akademiet er nemlig specialiseret i at guide dig til en hverdag hvor du mestrer det at være effektiv mens du har travlt. Uden at din energi, krop, udseende og dit velvære lider af det.

 

HER ER 5 TIPS TIL AT UNDGÅ AT TAGE PÅ I DIN STRESSENDE PERIODE

1

Spring aldrig din morgenmad over. Og husk at få godt med protein, sundt fedtstof og fibre – så både dit system, din energi og din fordøjelse giver dig medvind resten dagen.

 2

Løb aldrig tør for snacks. Når du løber “blodsukker kold” stiger stresshormonet kortisol nemlig, og du griber ud efter fedende ting som kagen din kollega har bagt, tager en ekstra gang fra slikskålen eller går i automaten efter tomme kalorier som kaffe, kakao eller cola for tredje gang.

Hav derfor altid nødder i tasken. De stabiliserer dit blodsukker og mætter dig så du fortsat kan være effektiv og koncentreret. Din kvote er ca. 5 stk. 3 gange dagligt – ikke mere end det. Men husk dem, så de hindrer at andet ryger ind når du er ved at gå kold.

3

Undgå at drikke dine kalorier. Lad vand være det der slukker din tørst, og undgå at drikke tomme kalorier igennem dagen, som alligevel kun giver dig et kortvarigt energi-kick efterfulgt af et kæmpe energi-crash hvor du løber tør og må ty til endnu en drik for at holde dig igang. Når du er travlt beskæftiget kan der ellers ryge ufattelig mange kalorier ned, i din siddende tilstand, helt uden du nærmest ænser det, nu dit fokus er et andet sted.

4

Dertil skal du gå på toilet når du skal tisse, fremfor at udskyde det, du skal holde pauser løbende igennem din dag, du skal sove når du er træt om aftenen og du skal spise når du bliver sulten. Så kroppen forstår at den kan regne med dig. En krop i frygt, holder nemlig stædigt fast og slipper helst ikke sine energikilder. Hvilket betyder at den hellere lagrer et lille ekstra lag fedt depot på maven, så den har noget at ta’ af, når din energi løber tør. Intelligent nok af kroppen, men rigtig irriterende i spejlbilledet. STRESS FEDER!

5

Undgå at skrue din forbrænding helt ned, ved ikke at få dig rørt de dage, hvor du har meget at se til. Ta’ trappen i stedet for elevatoren. Gå en tur rundt om din arbejdsbygning i din frokostpause og tænk generelt over at sidde mindre ned end hvad du ellers typisk gør.

 

Det var 5 tricks ud af mange, som hjælper dig til at komme ud af den fedende yoyo vægtøgning, så snart du rammer en stressende arbejdsperiode. Vi giver dig gerne alle tricksene, og vi har gjort det let for dig at få dem, lige her.

 

HEMMELIGHEDEN LIGGER I DE SMÅ TING VI GØR.

 

Når kroppen ikke er som vi gerne vil ha den, er det mega nedbrydende for vores selvtillid, vores balance, vores humør og vores velvære, fordi det i sig selv stresser enormt meget, ikke at være glad for sin krop. Særligt hvis ikke man føler tid og energi til at gøre noget ved det. Det linker nemlig ind i Stress vej nr. 1 – følelsen af ansvar, uden følelsen af indflydelse. Og den er tung.

 

HVIS DU ER KLAR TIL AT GØRE NOGET VED DET ER DIN MULIGHED HER NU.

 

No Stress Akademiet tilbyder allerede i marts et let, overskueligt og effektivt 4 ugers No Stress Yourself online-forløb med gruppe heppen, lydfiler og support. Hvor emnet No stress mad, krop og træning er en del af programmet. Sammen med No stress søvn, No stress karriere og mange andre gode emner.

 

Det er også lige hvad vi har brug for, for at undgå at 2015 bliver lige så stressende som 2014 var det.

 

Join os endelig. Vi vil elske at ha’ dig med.

Vi starter forløbet 1 marts 2015.
Du kan Læse mere og tilmeld dig her

 

Venligste hilsner

No Stress Akademiet

No stress yourself-3

 

 

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>